Kickboksen

 

 

 

 

 

 

Kickboksen is de laatste jaren enorm in populariteit gegroeid. Vooral onder de jeugd en dames heeft deze vechtsport veel interesse gewekt. De voordelen van kickboks

en zijn dan ook legio, van het vergroten tot je lichamelijke conditie tot het verbeteren van je zelfverzekerdheid.

Positieve eigenschappen van kickboks lessen:

 

1. Het bevorderen van zelfdiscipline

2. Het stimuleren van de sociale vaardigheden

3. Het verbeteren van de conditie

4. Het leren om doelen te stellen

5. Het vergroten van het zelfvertrouwen

6. Het bevorderen van respect naar anderen

7. Het verbeteren van de luistervaardigheden

8. Het ontwikkelen van teamwork

Kickboksles

Een kickboxles is ontzettend leuk om te volgen. Tijdens de lessen wordt voornamelijk gewerkt aan conditie en stoot- en traptechnieken. Je gaat niet hard op elkaar slaan en trappen maar je leert tegen de handschoenen van de ander te boksen en tegen de kussens te trappen.

Waar is het goed voor?

Door de combinatie van conditie training en bokstechnieken, worden er tijdens een intensieve training veel calorieën verbrand. Van 475 tot wel 830 kcal per uur. Bovendien train je je hart- en bloedvaten. Daarnaast verstevigt kickboksen het lichaam van top tot teen, stimuleert het de geest en helpt het om een sterke en positieve, mentale houding te ontwikkelen. Een belangrijk aspect is het zelfvertrouwen dat vrouwen van kickboksen krijgen.

Een kickbokstraining wordt begonnen met een goede warm-up. Dit wordt gedaan met een lichte cardio oefening en stretches. De warm-up is nodig om de lichaamstemperatuur te verhogen en de spieren op te warmen.
Na de warm-up wordt er begonnen met het echte werk. Kickboksen wordt gedaan in reeksen stoten en trappen of een combinatie van beide. Tijdens de combo’s worden verschillende spiergroepen gebruikt. Door het tempo van de combo’s ontstaat er een cardio workout met een hoge intensiteit. Er wordt tijdens de training voornamelijk de nadruk gelegd op een correcte techniek. Na de kickbokstraining wordt het afgerond met een cool-down. Er worden stretches gedaan maar ook oefeningen op de grond.

Dé voordelen van kickboksen bij PSB:

  1. Je hebt geen conditie nodig om te beginnen
  2. Je hebt geen ervaring nodig
  3. Je werkt aan je conditie in je eigen tempo
  4. Je wordt sterker
  5. Je wordt slanker
  6. Je leert jezelf verdedigen
  7. Je gaat letterlijk en figuurlijk steviger in je schoenen staan
  8. Maar boven alles, is het leuk én gezellig!

Bij PSB kun je kickboks lessen volgen:

Met veel plezier!
Met resultaat!
Zonder te vechten.